logo s-Gravendeel

Digitaal dorp
s-Gravendeel

Alles over s-Gravendeel...

Forum - Onderwerp: Aanleg glasvezelnetwerk

Voeg een onderwerp toe Terug naar onderwerpenlijst Terug naar forumlijst

De stelling en reacties zijn meningen van de inzenders. Plaatsing betekent niet dat de redactie van digitaal dorp 's-Gravendeel deze meningen deelt. Schuttingtaal, op de persoon spelen en onzinnige reacties zijn niet toegestaan. Daardoor kan het zijn dat uw reactie (gedeeltelijk) wordt verwijderd. Misbruik kunt u melden via het e-mailformulier.

Stelling:


>> Voeg een reactie toe <<

Er wordt door e-fiber een glasvezelnetwerk aangelegd in de Hoeksche Waard. We hebben allemaal een brief daarover ontvangen. Stapt u over op glasvezel, en zo ja, welke provider kiest u? En waarom? Het zijn er zo veel dat ik niet weet welke te kiezen.
ES, 28-05-2021 09:01.

Reacties

1 
hoi, Ik heb KPN 50 MB voor € 42,-. (kaal internet) E-fiber Tweak levert voor € 32,- een 20 maal hogere snelheid! (inderdaad 1GB). Dit is ook kaal internet, geen TV geen telefoon. je moet eigen apparatuur aanschaffen, maar dat heb je in een jaar 'terugverdiend'. verder moet ik per jaar betalen, maar betalen moet je toch! gebeld met KPN, maar zij doen niets aan de prijs. contract is in feb 2022 afgelopen, dan stap ik over. ik heb geen klachten over de snelheid (50 MB) maar wel over de prijs, de hogere snelheid is dus bonus!
Dré Jannsen, 19-11-2021 17:06.
ik zat ook bij ziggo de snelheid van open gaan pagina is de upload.En laat iedereen die nu net laag houden.Behalven glasvezel.Ziggo 1gb 97 euro glasvezel 23 euro
Jaco kamp, 12-11-2021 22:36.
Behalve dat glasvezel een basis technologie is (zal gaan worden) zoals stroom, gas, en water, is het ook belangrijk dat we een 3e netwerk krijgen. KPN en Ziggo zijn een duopoly die elk jaar ~€2 verhogen, terwijl bij vrienden in buitenland elk jaar de prijs van internet daalt.
Maarten, 03-06-2021 18:56.
Wij stappen over van Ziggo (abonnement met snelste internet) op glasvezel vanwege de lagere kosten, en omdat het de toekomst is. We wisten ook niet goed welke provider te nemen, het zijn er veel en ons onbekend. We hebben gekozen voor Freedom, omdat die als beste getest is bij de Consumentenbond. Daar kunnen we ons dan hopelijk geen buil aan vallen. We betalen straks 22 euro per maand minder. Het enige dat we gaan missen is Eurosport. Daar krijgen we dan wel Eredivisie 1, 2 en 3 voor terug.
Annelies, 03-06-2021 10:16.
Er zijn geen bijkomende kosten. Ziggo heeft geen glasvezel en KPN heeft zijn eigen netwerk. Ik heb gekozen voor Tweak omdat dat voor mij voldoende was. Nu heb ik het snelste Ziggo abonnement (1 Gbit) en ga naar glasvezel met dezelfde snelheid. Het grote verschil is dat de upload snelheid bij glasvezel net zo hoog is als de download snelheid. Voor thuiswerkers en mensen die grote bestanden versturen is dat een grote verbetering. De kosten zijn voor mij veel lager dan bij Ziggo. Van 87 euro naar 51 euro is een enorm verschil.
Rien Kleinjan, 29-05-2021 11:23.
Het glasvezelnetwerk is een vooruitgang in de data overdracht. Over de kosten ervan is geen duidelijkheid gegeven. Zijn het alleen de kosten van de provider of komen er kosten voor het glasvezelnetwerk bij? Ziggo en KPN kwamen niet voor op de lijst van providers.
A. J. van der Hoek , 28-05-2021 15:51.
1 
Voeg een reactie toe



Captcha

Voeg een onderwerp toe Terug naar onderwerpenlijst Terug naar forumlijst