logo s-Gravendeel

Afbeelding bij nieuwsitem 'Algemene Ledenvergadering VV 's-Gravendeel'
14okt 2016

Algemene Ledenvergadering VV 's-Gravendeel

Maandag 10 oktober 2016 werd de 96e Algemene Ledenvergadering gehouden. Voorzitter Harrie Willemstijn opende de vergadering met zijn openingswoord, met een terugblik op het afgelopen seizoen. Een wederom bewogen jaar met de opening van het kunstgrasveld, kampioenschappen van het 4e en MD1, het 1e team die degradatie op het nippertje ontliep, maar natuurlijk ook stil staan bij het 95 jarig bestaan van de club. Dit werd in mei gevierd met de 24 uurs marathon en alle festiviteiten hier om heen.

Waar wil de club heen op weg naar het 100 jarig bestaan? Naar welk niveau willen we als club, hoe willen we dit bereiken en wat willen we er voor doen om dit te bereiken.

Ook een oproep om zoveel mogelijk leden zich te laten inzetten voor de club met allerlei taken die we moeten invullen om alles binnen de vereniging te kunnen laten draaien en iedereen de mogelijkheid te bieden om te komen voetballen. Zonder vrijwilligers geen voetbal! Verder dank aan alle bestuursleden en leden van de Stichting Voetbalpromotie en natuurlijk alle vrijwilligers die zich inzetten voor de club!

Financieel staat de club er goed voor en laten we een stijgende lijn zien, mede dankzij het goede werk van penningmeester John Nobel. Het seizoen 2015-2016 werd dan ook met een positief resultaat afgesloten en er word decharge verleend aan de penningmeester voor de cijfers. Per 1/7/2017 zal de contributie worden verhoogd met 2% om stijgende kosten op te kunnen vangen. De aanwezigen stemmen hier mee akkoord.

In het jaarverslag van de secretaris word er ook terug geblikt op alle activiteiten van het afgelopen seizoen. Van het in gebruik nemen van het kunstgras tot acties, van KNVB tot gemeente, jeugdactiviteiten tot senioren toernooien. Van de fysio voor de jeugd tot AED cursussen, van schoolvoetbal tot Koningsspelen, maar ook de opbrengst van de 24 uurs marathon naar de Voedselbank en Stichting Jaimy en het feit dat de Stichting Voetbalpromotie iedereen met behulp van gevonden sponsors in verenigingsshirt en trainingspak van de club heeft weten te steken.

Tenslotte de oproep om respect te houden/hebben voor elkaar. Durf eens een compliment te geven in plaats van altijd commentaar te geven, want commentaar geven is heel makkelijk maar ook heel laag. Een compliment geven is voor velen blijkbaar veel moeilijker! Alle vrijwilligers, van werkploeg tot kantine van scheidsrechter tot trainer, van commissielid tot bestuurslid iedereen doet wat hij kan om zaken te regelen binnen de tijd die hij/zij daar beschikbaar voor heeft. Dit is op vrijwillige basis, niemand is in dienst van de club, en zorgen er voor dat jij of je kind kan sporten en alle voorzieningen kunnen gebruiken die vaak als normaal worden beschouwd maar niet vanzelfsprekend moeten zijn!

De jubilarissen worden in het zonnetje gezet, al zijn alleen Marco Sintnicolaas (25 jaar lid) en John Kolmsberg (40 jaar lid) aanwezig om hun speld en felicitaties in ontvangst te nemen. Ferry de Groot (25 jaar lid), Piet Smit (40 jaar lid) en Rien van der Linden (60 jaar lid) hebben zich afgemeld.

Overige jubilarissen zijn Robert Fortuin, Ad de Kievit en Peter Vermaas (25 jaar lid); Henk Warnar (40 jaar lid).

Jeffrey Nathalia wordt door het bestuur benoemd tot lid van verdienste voor zijn jarenlange inzet voor de vereniging en ontvangt hier voor een speld, oorkonde, bloemen en felicitaties.

John Nobel wordt door het bestuur benoemd tot erelid, aangezien hij al ruim 10 jaar een bestuursfunctie bekleed en (voor zover bekend) het enige bestuurslid is die alle 3 de functies van het dagelijks bestuur heeft gedaan (voorzitter, penningmeester en secretaris). Ook hij ontvangt hier voor een speld, oorkonde, bloemen en felicitaties.

Ook word er stil gestaan bij de 3 vacante functies binnen het bestuur voor Voetbaltechnische Zaken, Materiaal en Opstallen en P&O. Nadrukkelijk word er gevraagd aan te geven als hier kandidaten voor zijn. Verder word er gediscussieerd over de vrijwilligersbijdrage en de besteding van de gelden die we hier mee binnen halen. Uiteindelijk gaan de aanwezigen akkoord om de bijdrage vooraf te incasseren en na voldoen van de uren deze terug te storten.

Het voorstel om de gelden te gebruiken voor de vrijwilligers die meer dan 50 uur per seizoen maken wordt afgewezen. Aanwezigen willen dat het bestuur deze gelden aan de vereniging laten toekomen en deze naar hun zienswijze besteden.

Deel dit bericht met je vrienden!