logo s-Gravendeel

Digitaal dorp
s-Gravendeel

Alles over s-Gravendeel...

Forum - Onderwerp: Magnolia's bij de kerk worden gekapt

Voeg een onderwerp toe Terug naar onderwerpenlijst Terug naar forumlijst

De stelling en reacties zijn meningen van de inzenders. Plaatsing betekent niet dat de redactie van digitaal dorp 's-Gravendeel deze meningen deelt. Schuttingtaal, op de persoon spelen en onzinnige reacties zijn niet toegestaan. Daardoor kan het zijn dat uw reactie (gedeeltelijk) wordt verwijderd. Misbruik kunt u melden via het e-mailformulier.

Stelling:


>> Voeg een reactie toe <<

De gemeente Binnenmaas wil de 3 magnolia's bij de kerk weghalen. Deze zijn meegenomen in de aanvraag van de kapvergunning. Volgens de gemeente belemmeren ze het aanzicht van de kerk en past dit niet in het nieuwe centrumplan. Tevens wil men er rododendrons plaatsen en beweert men dat die grondsoort niet geschikt is voor magnolia's. Wie wat research doet, komt tot de conclusie dat magnolia's prima gedijen op alle grondsoorten. En is het niet zo, dat de magnolia's juist beeldbepalend zijn voor het aanzicht van de kerk?
Bert Klein, 27-02-2018 22:21.

Reacties

1 
Weg met die kleredinge ze zoude er mooie boomen voor in de plaats kunnen zeten
J. Kramp, 02-11-2018 19:27.
Dat is zeker goed nieuws!
ES, 09-03-2018 15:39.
Goed Nieuws! Vandaag van de gemeente te horen gekregen dat de magnolia's behouden blijven. Ze worden uit de definitieve kapvergunning gehaald.
Bert Klein, 06-03-2018 23:42.
Boeit me niet zo veel, en ik heb er weinig verstand van, maar als die grondsoort niet goed zou zijn, waarom staan ze er dan al zovele jaren (tientallen?)
Seuter, 01-03-2018 11:34.
Dat zou inderdaad heel jammer zijn! Ik vind ze prachtig, ze dragen juist bij aan het aanzicht van de kerk. En rododendrons hebben toch juist een bepaalde grondsoort nodig? In mijn tuin staan twee mooie oude magnolia's, en de rododendron is na een korte tijd doodgegaan vanwege de klei, ook al hadden we hem in een plantgat met geschikte grond gezet...
ES, 28-02-2018 11:40.
1 
Voeg een reactie toe



Captcha

Voeg een onderwerp toe Terug naar onderwerpenlijst Terug naar forumlijst