logo 's-Gravendeel

Digitaal dorp
's-Gravendeel

Alles over 's-Gravendeel...

Forum - Onderwerp: HW-pas

Voeg een onderwerp toe Terug naar onderwerpenlijst Terug naar forumlijst

De stelling en reacties zijn meningen van de inzenders. Plaatsing betekent niet dat de redactie van digitaal dorp 's-Gravendeel deze meningen deelt. Schuttingtaal, op de persoon spelen en onzinnige reacties zijn niet toegestaan. Daardoor kan het zijn dat uw reactie (gedeeltelijk) wordt verwijderd. Misbruik kunt u melden via het e-mailformulier.

Stelling:

>> Voeg een reactie toe <<

Wel bejaard, niet bedaard! Wie weet wat er aan kortingspassen, bonussen etc. voor senioren beschikbaar is? Hoera, 65 lentes, het was een mooi feest, met muziek van de Arrows! Op naar de gemeentelijke kortingspasjes! Den Haag heeft zijn ooievaarspas, Rotterdam de rotterdampas, 's-Gravendeel heeft de ASG-pas en de Hoekschewaard? Tsja, dat weet bijna niemand! Ik schreef een mailtje aan de gemeente Binnenmaas, die vlot negatief reageerde. Ik was de eerste die deze vraag stelde. Er is geen afdeling: 'jong bejaarden'. Vreemd, want velen gingen mij voor met het vieren van hun/haar 65e verjaardag. Mag ik een lijst met namen en E-mails van 65 plussers? NEE! Om privacy redenen krijg ik dat niet, verenigingen krijgen dat wel. Waarop ik prompt de 'Vereniging jong bejaarden' oprichtte. Maar dat moet dan via de KvK, te veel administratieve rompslomp. Tegen de tijd dat ik dat gereed heb, behoor ik niet meer tot de jong bejaarden. Over 25 jaar behoor ik tot de groep: 'hoog bejaarden'. Ondertussen zou ik wel wat van mijn oude dag willen genieten. Overigens, doe ik dat al hoor, maar nu graag met wat korting. Op mijn inkomen is al een flinke korting toegepast, dat kan wel snel. Moet elke 65er het wiel opnieuw uitvinden? Ik denk dat dit anders kan. Straks als er één HW is, (1-1-2019), dat is eind volgend jaar al, hoop ik dat de nieuwe gemeente HW, een HW-pas in het leven roept. Vooral gratis of goedkoop OV zou voor veel bejaarden een uitkomst zijn. De fiets is vooral in de winter geen prettig vervoermiddel. Dus: ouderen, wie weet wat wel/niet mogelijk is? Meldt het aan Dré Jansen (drejansen.1@gmail.com) of schrijf het hier. De gemeente weet het niet, maar wat weet de ASG? Wij ouderen moeten voor ons zelf opkomen, anderen doen dat niet. Over 25 jaar richt ik de 'bedaarde hoog-bejaarde' club op, u mag dat nu al doen. Groeten, Dré Jansen (onbedaarde, jong-bejaarde)
Dré Janssen, 25-11-2017 10:11.

Reacties

1 
Ik vind een HW-pas een goed idee! Maar dan net als de Rotterdampas niet alleen voor 65-plussers, maar met korting te kopen door alle inwoners van de Hoeksche Waard. Dan heeft deze jongbejaarde in spé er ook nog wat aan ;-)
Annelies van Twist, 25-11-2017 16:55.
1 
Voeg een reactie toe

Captcha

Voeg een onderwerp toe Terug naar onderwerpenlijst Terug naar forumlijst