logo s-Gravendeel

Digitaal dorp
s-Gravendeel

Alles over s-Gravendeel...

Forum - Onderwerp: Herindelen of samenwerken

Voeg een onderwerp toe Terug naar onderwerpenlijst Terug naar forumlijst

De stelling en reacties zijn meningen van de inzenders. Plaatsing betekent niet dat de redactie van digitaal dorp 's-Gravendeel deze meningen deelt. Schuttingtaal, op de persoon spelen en onzinnige reacties zijn niet toegestaan. Daardoor kan het zijn dat uw reactie (gedeeltelijk) wordt verwijderd. Misbruik kunt u melden via het e-mailformulier.

Stelling:


>> Voeg een reactie toe <<

Er is een discussie ontstaan of de gemeente Binnenmaas moet fuseren met alle vier de andere gemeenten. De vraag is echter wat beter is: Eerst met Strijen samen gaan en pas later met de anderen of gelijk in één keer een complete fusie van vijf gemeenten? Probeer uw opmerkingen zo objectief mogelijk weer te geven en onderbouw het alstublieft met duidelijke argumenten. Deze discussie is door de redactie verbreed naar 'Herindelen of samenwerken'
Hessel Visser, 26-01-2014 11:35.

Reacties

<<  <  1  2  3  4 5   >  >>
Wellicht moeten we eerst weten wat ons een grote herindeling gaat kosten inzake al dan niet vermeende hogere gemeentelijke belastingen. Daarnaast is het wellicht handig om te weten wie er via dit forum voor een grote herindeling is of wie een herindeling alleen met Strijen wenst.Ik ben niet tegen een herindeling met Strijen. Ik ben wel tegen een grote herindeling tot één Hoeksche Waardse gemeente. Ik hoor graag uw reactie!
cock de graaf, 24-05-2014 19:08.
Beste WF; in deze discussie heb ik gelezen dat we in Binnenmaas waarschijnlijk beduidend meer gemeentelijke belasting gaan betalen. De berekening, zoals in deze discussie is weergegeven, lijkt me zeer betrouwbaar. Beste Hr. Sint Nicolaas: er wordt gedreigd met een grote herindeling voor de gehele Hoeksche Waard, met alle gevolgen van dien (zie hiervoor over de hoogte van de gemeentelijke belastingen); Het lijkt me beter aansluiting te zoeken met Strijen, net zoals de Provincie in 2002 heeft voorgesteld: Hoeksche Waard verdelen in een oostelijke stad en een westelijke stad. Een fusie tussen Binnenmaas en Strijen betekent dat de oostelijke stad is verwezenlijkt. Hoor graag jullie gedachten hierover!
GFC, 03-05-2014 16:31.
Kennelijk moeten we nu draagvlak zien te ontwikkelen, Hr. Kamp. Uw idee om een groot bos aan te leggen lijkt me uitstekend en gezien de ruimte die we in de Hoeksche Waard hebben, kan dat ook gerealiseerd worden, denk ik.Hoop van harte dat er nog meer mensen zijn, die een herindeling tussen Strijen en Binnenmaas ondersteunen en dat we dus naar maximaal 2 grote gemeenten moeten groeien in de Hoeksche Waard. Eerst maar eens zien of we in de HW bestuurlijk kunnen samenwerken en of Strijen met Binnenmaas wenst te fuseren. Dan kan dat grote bos er komen!
GFC, 03-05-2014 16:19.
GFC Dat lijk mijn een goed plan het doel van de hoekschewaard moet zijn ze vorm te behouden. En niet vol te gaan bouwen wel ben ik voor een plan om een echt groot bos te bouwen hier, in de hoekschewaard met rolstoel paden graag.
j.kamp, 26-04-2014 12:38.
Beste hr; Kamp. De HW zal niet worden volgebouwd, lijkt me. Momenteel is er sprake van vergrijzing en ontgroening en op termijn zullen we minder inwoners hebben, het zogenaamde krimpscenario.Dus we moeten meer faciliteren om woningen aan te passen richting meer generatie woningen.Ben het met WF wel eens, laat eerst maar eens duidelijk worden wat één grote HW gemeente ons oplevert; minder of meer gemeentelijke belasting. Ik vrees het laatste. Alternatief kan zijn om net zoals in 2002 al is voorgesteld door de Provincie om naar 2 grote dorpen te groeien in de HW. Een oostelijk en een wetselijk deel. Voor Binnenmaas betekent dit dat zij zouden kunnen samengaan met Strijen, en dan is het oostelijke dorp klaar. Uiteraard moet Strijen dit wel willen (samengaan met Binnenmaas), anders valt er niets te herindelen.Wat denkt u van dit alternatief? Hoor het graag!
GFC, 22-04-2014 17:42.
Laten we eerst een berekenen op goede gronden of het ook iets oplevert. Als we meer belasting moeten betalen is niemand er voor,vrees ik. Er wordt altijd geschermd met het argument, dat fusie alles goedkoper maakt. Minder ambtenaren, minder hetzelfde werk doen enz., maar wie kan dat nu eens echt bewijzen. Ik heb er nooit iets van gemerkt na de fusie tot Binnenmaas. Is het soms alleen makkelijk voor de provincie dat ze maar met één orgaan hoeven te overleggen en dan zeggen:"zoek het maar uit onderling?"
WF, 08-04-2014 15:19.
GFC Klop doel is alleen maar de hoekschewaard volbouwen en dat Marokkaanse tuig in de hoekschwaard brengen.En vol bouwen met moskeeën net als overal in de stad gebeurd.Een zo kreng hier en we breken hem af en de genen die er voor gezorgd heeft ook.Dit blijf de hoekschewaard daar horen kerken en is geen plaats voor een moskee de toon is gezet ga de strijd aan links en je kom mijn tegen. Ik vecht voor mijn land heel Nederland hebben jullie naar de klote geholpen. Democratie heb jullie soort schijt aan maar hier stop ik jullie en ik hoop dat vele mensen met mijn mee strijden als het zo ver kom ooit.
j.kamp, 05-04-2014 21:20.
ik zie geen voordeel in same voeging met het samen gaan met sgravendeel en binnenmaas werd er ook voorgehouden dat er een steunpunt zou blijven op S-Gravendeel en dat het er meer kennis in huis zou zijn. maar bij binnemaas is er ook een groot verloop van personeel geweest nade samen voeging .En het oude gemhuis is nog steets niet verkocht. straks komen er dan nog een paar leeg testaan . dat word weer een molensteen om de nek van de inwoners
f sint nicolaas, 11-03-2014 11:59.
Als ik dhr. Kamp goed begrijp, dan is hij tegen welke herindeling dan ook?
GFC, 07-03-2014 19:26.
Dit is alleen bedoeld om de hoekschewaard vol te bouwen. Maar dat snapt dit slimme volk nog niet.
j.kamp, 07-03-2014 10:40.
<<  <  1  2  3  4 5   >  >>
Voeg een reactie toe



Captcha

Voeg een onderwerp toe Terug naar onderwerpenlijst Terug naar forumlijst